Opublikowano . Kraj i świat | Aktualności | Pozostałe wiadomości


Jak promować firmę w małym mieście?

Prowadzenie własnej firmy w mniejszej miejscowości okazuje się sporym wyzwaniem. Z jednej strony lokalna przedsiębiorczość może liczyć na zainteresowanie mieszkańców, którzy mają możliwość skorzystania z dobrej jakości usług skierowanych właśnie do nich. Z drugiej strony jednak, firmy te często napotykają wiele trudności w wypromowaniu swojej działalności tak, by w realny sposób mogły zaistnieć na lokalnym rynku.

Biznes w małym mieście
Obecnie coraz silniejszym medium, gwarantującym większą skuteczność podejmowanych działań promocyjnych, jest internet. To także jeden z tych kanałów komunikacji, który notuje wzrost przychodów - oznacza to, że coraz więcej osób dostrzega skuteczność marketingu internetowego i wybiera właśnie tę formę promocji.

Jak to wygląda w przypadku promocji firmy w małym mieście? Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację - pan Tomasz prowadzi w okolicach Bełchatowa wytwórnię i sklep, w których sprzedaje drzwi antywłamaniowe. Jego firma nie może konkurować z rekinami branży, oferującymi swoje produkty w całej Europie, dlatego skupia się na dotarciu z ofertą do lokalnych odbiorców.

W tym momencie Tomasz ma dwie możliwości - może trzymać się konwencjonalnych metod reklamy, takich jak plakaty, ulotki i bannery, które trafiają do wszystkich osób, zarówno zainteresowanych kupnem drzwi, jak i tych, którym jest to najzupełniej obojętne. Może też wybrać metody pozwalające dotrzeć do osób już na wstępie zainteresowanych jego ofertą.

Reklama w internecie ma tę przewagę nad tradycyjnymi kanałami komunikacji, że pozwala lepiej dopasować przekaz do potrzeb odbiorców. Dzięki temu oferta usługowa mechanika samochodowego trafi do osób szukających informacji o awariach, a reklama sklepu obuwniczego do tych, którzy chcą kupić buty.

Marketing internetowy? To proste!
Jeśli Tomasz chce, by jego firma odnotowała wzrost sprzedaży, powinien wziąć pod uwagę trzy czynniki:
1. Atrakcyjne zaprezentowanie oferty.
2. Nawiązanie relacji z klientem.
3. Aktywną promocję.

Narzędzia, które oferuje marketing internetowy, pozwalają zaplanować działania obejmujące wszystkie te czynniki oraz efektywnie zarządzać ich przebiegiem.

Oferta mniejszej firmy, która sprzedaje usługi o węższej specjalizacji, może trafić nie tylko do mieszkańców Bełchatowa, ale także okolicznych miejscowości. Zależnie od możliwości firmy, Tomasz może określić zasięg działania na całe województwo łódzkie lub skupić się na kilku miastach, np. Bełchatowie, Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku, Łodzi, Wieluniu czy Sieradzu.

Pozostaje nadal pytanie, jak znaleźć osoby, które są zainteresowane kupnem drzwi antywłamaniowych. Obecnie większość konsumentów szuka informacji o produktach właśnie w sieci - wpisując w wyszukiwarkę zapytanie, np. drzwi antywłamaniowe, uzyskają wyniki odsyłające do stron producentów sprzedających drzwi tego rodzaju w całej Polsce.

Pozycjonowanie, blogi - co jeszcze może pomóc w promowaniu firmy?
W przypadku firmy działającej lokalnie znacznie lepszy efekt przyniesie pozycjonowanie lokalne. Mieszkańcy Bełchatowa czy Sieradza nie będą zamawiać drzwi z Gdańska, ale z okolicy. Wpiszą w Google hasło: "drzwi antywłamaniowe Bełchatów" lub "bezpieczne drzwi łódzkie" - i prawdopodobnie nie zobaczą firmy pana Tomasza, jeśli nie posiada ona dobrej jakości strony internetowej.

Żeby pozycjonowanie - lokalne, regionalne czy ogólnopolskie - miało sens, trzeba zacząć od optymalizacji witryny, czyli od takiego jej przygotowania, aby wyszukiwarka Google uwzględniła ją w swoim rankingu - tego rodzaju działania prowadzi agencja LTB - Pozycjonowanie i AdWords - agencja LTB.

Promocja firmy zaczyna się już na etapie budowania marki i przygotowywania strony internetowej. Jeśli witryna jest atrakcyjna dla użytkownika oraz dla wyszukiwarki, ma większą szansę znaleźć się na pierwszej stronie wyników. Pozycję strony w rankingu Google wspierają działania pozycjonowania, czyli tworzenia zespołu linków, wzmacniających jakość witryny.

Załóżmy, że pan Tomasz wybrał profesjonalną agencję, która przygotowała jego firmową stronę i zaczęła pozycjonowanie. Trzeba jeszcze zadbać o dobre relacje z klientem - temu służą przede wszystkim media społecznościowe oraz firmowy blog. Zarówno na profilu firmy (na Facebooku, Twitterze, czy w innych społecznościach), jak i na blogu warto publikować aktualności związane z działaniem samej firmy, branżowe ciekawostki, poradniki czy inne informacje.

Oczywiście pan Tomasz nie istnieje, jednak w podobnej sytuacji znajduje się wielu przedsiębiorców, którzy mimo szczerych chęci, ciekawej oferty i sporych możliwości, nie mogą dotrzeć do klientów ze swoimi usługami czy produktami. Wybierając marketing internetowy zyskujesz narzędzia, które pozwalają skutecznie promować firmę nawet w małej miejscowości.

Artykuł sponsorowany

Wasze opinie

Jacek   20:02, 24.09.2016

Każdy sposób pozyskania klienta jest dobry. Najlepiej pozycjonowanie i kampanie adwords prowadzić równolegle. Każdy sposób inaczej działa i razem się uzupełniają. Sami też stosujemy tą metodę i widzimy wyniki. Do tego agencja która nas obsługuje - posit.pl - prowadzi nam kampanie na FB. Patrząc po wynikach to chyba mała, lokalna firma najwięcej zyska właśnie promocją na FB i możliwościami odpowiedniego kierowania reklamy do konkretnego potencjalnego klienta.

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.